Aquests últims dies he estat replantejant-me (arran dels comentaris d'una companya i del consultor) la proposta de recerca inicial. He de dir que quan vaig plantejar-me aquesta tema ja intuïa que era un tema complicat, però no volia desistir de treballar sobre una cosa que m'interessava i que em podia solucionar alguna aspecte de la vida real.
Però pel que es veu, l'investigador (o els aprenents d'investigadors) no es troben en primer lloc davant de la disjuntiva entre "erklären" i "verstehen", sinó entre "wollen" (voler) i "können"(poder) (ho poso en alemany, perquè potser queda més cintífic o filosòfic....).
Molt bé, siguem pràctics:
- Em centro només en quin tipus de sentiments té l'alumne davant de l'entorn virtual i quins condicionen la seva particiació.
- Metodologia mixta: primer qualitativa (per fer una radiografia del panorama de sentiments), després quantitativa (per quantificar el tipus de sentiments i les acccions dins de l'spai virtual) i després qualitativa (per relacionar aquests sentiments amb les accions)
Sóc conscient que, com he dit abans, el tema és complex i segurament no disposo en aquests moments de tota la informació necessaria per iniciar una recerca d'aquest tipus, però intentaré fer
la proposta més lògica que pugui (tant amb els continguts de l'assignatura, com amb els meus interessos), perquè, en tot cas, la vida és molt llarga i cap dels senyors que escriuen llibres sobre metodologia no vindrà a controlar les investigacions que faig o deixo de fer a la meva aula.
Per tant, m'inclino pel "können" (per intentar aprovar l'assignatura), però no del tot. Ho sento.
Keine Kommentare:
Kommentar veröffentlichen